يکشنبه, 30 مهر 1396
دکتر علیرضا جلیلی فر

 

نام: علیرضا جلیلی فر

سال تولد: 1346

وضعیت ازدواج: متاهل

تلفن دفتر: 3335005

آ درس: دانشگاه شهید چمران, دانشکده ادبیات علوم انسانی, بخش زبان و ادبیات انگلیسی

تحصیلات:

1367: اخذ مدرک فوق دیپلم آموزش زبان انگلیسی از مرکز تربیت معلم شهید قاسمی گچساران

1374: اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد اسلا مي

1376: اخذ مدرک فوق لیسانس از دانشگاه شهید چمران اهواز

1385: اخذ مدرک دکتری از دانشگاه اصفهان

کتابهای  چاپ شده:

1-     کتاب راهنمای معلم زبان پیش دانشگاهی 1379

2-     کتاب راهنمای تدریس حروف الفبا 1387

3-     مقاله نویسی در زبانشناسی کاربردی: راهنمای نوشتار ژانر محور1387

مقالات چاپ شده:

1377مجله رشد زبان

1378 مجله رشد زبان

1379 مجله رشد زبان

1384: مجله علمی پژوهشی دانشگاه تربیت معلم

1387: مجله علمی پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس

1387: مجله بین المللی ادبیات دانشگاه تربیت مدرس     

1387: مجله علوم اجتماعی دانشگاه  شیراز

1387: مجله مطالعات زبان دانشگاه زنجان

1387: مجله رشد زبان انگلیسی

2007: مجله خواندن و یادگیری دانشگاه  تكزاس

2008: مجله آموزش زبان انگلیسی کانادا

2008: مجله بین المللی زبان، جامعه و فرهنگ دانشگاه تازمانیا استرالیا

 

  

 

مقالات پذیرش شده نهایی:

1-     مجله گلاسا پورتوریکو

2-     مجله آموزش زبان انگلیسی کانادا

3-     مجله علمی پژوهش دانشگاه تربیت مدرس

4-     مجله علمی پژوهش دانشگاه کرمان

5-     مجله زبانشناسی کاربردی یونان

6-      مجله علمی پژوهش دانشگاه الزهرا

 

مقالات ارائه شده در کنفرانس:

1-     کنفرانس زبان انگلیسی برای اهداف ویژه شهر جوهر باهرو کشور مالزی 2006

2-     کنفرانس آموزش زبان انگلیسی شهر همدان 2006

3-     کنفرانس منظورشناسی شهر گوتنبرگ کشور سوئد 2007

4-     کنفرانس زبانشناسی سیستمیک شهر ائنسه کشور دانمارک 2007

5-     کنفرانس آموزش زبان انگلیسی شهر گیلان 2008

 

تجارب شغلی:

1378-1367 تدریس زبان انگلیسی در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی

1380-1374 آموزش بیش از 300 ساعت به  معلمان و مدرسان زبان انگلیسی دبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی

1380-1376 آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد

تاکنون-1384 آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان عضو هیئت علمی

 

علایق:

تحلیل ژانر، دانش فراگفتمانی، زبانشناسی کارکردی سیستمیک

 

 

NAME: ALIREZA JALILIFAR

ADDRESS: DEPARTMENT OF ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE, FACULTY OF LETTERS AND HUMANITIES, SHAHID CHAMRAN UNIVERSITY OF AHVAZ, IRAN

CELL PHONE: +98 916 601 4373

OFFICE: +98 611 333 5005 EXT. 287

EDUCATION

1988    RECEIVED MY AA IN ELT FROM SHAHID QASEMI TEACHER TRAINING CENTER IN GACHSARAN FROM WHICH POINT I STARTED TEACHING IN JUNIR HIGH SCHOOLS AND LATER HIGH SCHOOLS AS A PERMANENT MEMBER OF EDUCATION DEPARTMENT

1995    RECEIVED MY BA IN ELT FROM ISLAMIC AZAD UNIVERSITY

1997    RECEIVED MY MA IN ELT FROM SHAHID CHAMRAN UNIVERSITY OF AHVAZ. MY THESIS PARTICULARLY FOCUSED ON COURSE EVALUATION IN ESP CONTEXTS

2005    RECEIVED MY PHD IN APPLIED LINGUISTICS FROM ISFAHAN UNIVERSITY. MY DISSERTATION PROJECT WAS A GENRE BASED STUDY OF THESIS AND DISSERTATIONA ABSTRACTS WRITTEN BY NATIVE AND NON-NATIVE RESEARCHERS IN NINE DISCIPLINES

PUBLICATIONS

Professional Experience

1367-1378       Teaching English at schools and college preparatory centers

1374-1380       three hundred hours of Training high school and college preparatory teachers

1376-1380       Teaching BA students of ELT at Islamic Azad University 

1384-till now   Teaching at BA and MA levels at Shahid Chamran University of Ahvaz as a permanent member

 

Articles published

Allami, H., Jalilifar, A. R., Hashemian, M., & Shooshtari, Z. G. (2009). Are Iranian school students’ needs taken into account. Iranian Journal of Language Studies, 3(1), 125-142.

Jalilifar, A. R. (2008). Discourse markers in composition writing: The case of Iranian learners of English as a foreign language. English Language Teaching, 1(2), 114-121.

Talebinezhad, M. R., & Jalilifar, A. R. (2008). The language of thought: Myths and facts. The International

Journal of Humanities of the Islamic Republic of Iran, 15(1), 83-95.  Tehran: University of Tarbiat Moddares.

Jalilifar, A. R., & Assi, R. (2008). The role of cultural nativization in comprehension of short stories in EFL

reading contexts. Language, Society, and Culture, 26.

Jalilifar, A. R., & Dadvand, S. (2008). All the way through the hedges: A corpus analysis of hedges in research

articles. Journal of Social Sciences and Humanities of Shiraz University, 26(4), 49-65.

Jalilifar, A. R., Hayati, A. M., & Saki, A. (2008). Question strategies in testing reading comprehension: A

comparative study of pre-questioning, post-questioning, and infixing. Iranian Journal of Language Studies, 2(2), 215-236.  

Jalilifar, A. R. (2008). What pre-writing can do: A study of talk shows and passage reading on the EFL learners

composition skills. Roshd Foreign Language Teaching Journal, 86, 51-58.

Jalilifar, A. R. (2007). How explicit instruction makes a difference: Metadiscourse markers and EFL learners'

reading comprehension. Journal of College Reading and Learning 38(1), 35-52. The University of Texas at Austin.

Jalilifar, A. R. (2007). Hedging as a pragmatic strategy: Variations across disciplines and cultures. Teaching

English Language and Literature Society of Iran 1(3), 43-69.

Jalilifar, A. R. (2006). Social and individual factors revisited: Piaget and Vygotsky. Journal of the Faculty of

Letters and Humanities, 2(1 & 2), 99-112. Ahvaz: Shahid Chamran University. 

Tahririan, M. H., & Jalilifar, A. R. (2004). A comparative generic analysis of thesis and dissertation abstracts by

native and non-native ESL writers. Iranian Journal of Applied Linguistics 7(2), 121-143.

Jalilifar, A. R. (2001). Who should be an ESP teacher: A subject teacher or a motivated language teacher?

Roshd Foreign Language Teaching Journal 63(4), 30-34.

Jalilifar, A. R. (2000). Let's lay stress on stress. Roshd Foreign Language Teaching Journal 58(3), 28-35.

Jalilifar, A. R. (1999). On listening comprehension. Roshd Foreign Language Teaching Journal

Books

Jalilifar, A. R., Memari, M. Shokri, A., & Maleki, M. (2007). Itch to learn the alphabet. Ahvaz: Nash-e-

Kerdegar

Jalilifar, A. R., Shalbafan, K., & Nayebzadeh, Z. (1999). A teacher's  practical guide to the teaching of a

preparatory English course: Book one. Ahvaz: Khaledin Publications.

Jalilifar, A. R. (forthcoming). Research articles in applied linguistics: A genre-based writing guide. Ahvaz:

Shahid Chamran University of Ahvaz.

Forthcoming articles (ultimate acceptance)

Jalilifar, A. R. (2009). Cross-sectional study of Iranian EFL learners' request strategies, English Language Teaching ,2(1).

Jalilifar, A. R. (2009). Investigating parameter resetting by Persian learners of English as a second language: The case of null subject value. Glossa.

Jalilifar, A. R. (2009). Classroom vocabulary learning: Investigating the role of task types on Iranian high schools learners of English as a foreign language. Teaching English Language and Literature Society of Iran.

Vahid, D. H.; Jalilifar, A. R. (2009). A contrastive generic analysis of thesis and dissertation abstracts: Variations across disciplines and cultures. Journal of Humanities of the University of Kerman.

Jalilifar, A. R. (2008). A comparative study of message functions in written and spoken reported speech produced by Iranian EFL students. Journal of Humanities. Tehran: University of Al-Zahra.

Conferences

Jalilifar, A. R. (2007). A comparative study of message functions in written and spoken reported speech by Iranian EFL students. Paper presented at Systemic Functional Linguistics, Odense, Denmark.  

Jalilifar, A. R. (2007). A contrastive generic analysis of thesis and dissertation abstracts: Variations across disciplines and cultures. Paper presented at International Pragmatics Association Conference, Gothenborg, Sweden.

Jalilifar, A. R. (2007). All the way through hedges: A corpus analysis of hedges in research articles. Paper

published in the Proceedings of 7th Iranian Conference on Linguistics, 944-963.

Jalilifar, A. R. (2006). Hedging as a pragmatic strategy: Variations across disciplines and cultures. Paper

presented at Language for Specific Purposes: Exploring New Frontiers, Johor Bahru, Malaysia.

Jalilifar, A. R. (2006). Task-based language teaching in Iranian high schools. Paper presented at the national

conference in Language Teaching, Hamedan, Iran.

Research Interests

Genre Analysis, Meta-discourse Knowledge, Systemic Functional Linguistics

 


دانشکده ادبیات و علوم انسانی

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8